După ani de incertitudini și relansări eșuate, DC Studios pare că a găsit în sfârșit direcția corectă. Noul film Superman, regizat de James Gunn și avându-l în rolul principal pe David Corenswet, a debutat cu forță la box office-ul american, adunând 122 de milioane de dolari în primul weekend. Este a treia cea mai bună lansare a anului, după A Minecraft Movie (162 de milioane) și Lilo & Stitch (146 de milioane).
Deși rezultatele internaționale au fost ușor sub așteptări – 95 de milioane din 78 de piețe –, totalul global ajunge la 217 milioane de dolari. Analiștii nu sunt surprinși: Superman rămâne un simbol american, un erou născut din ideea de „adevăr, dreptate și modul de viață american”. Iar asta poate limita impactul în anumite piețe internaționale.
„Este un debut excelent în SUA. Dacă există vreo slăbiciune, ea se simte în afara Americii”, spune David A. Gross, consultant în industria cinematografică.
Pentru Warner Bros. și DC Studios, miza este uriașă. Cu un buget de producție estimat la 225 de milioane de dolari și încă 100 de milioane cheltuiți pe promovare, Superman nu este doar un film de vară – este piatra de temelie a unui nou univers cinematografic DC. După eșecurile răsunătoare ale filmelor The Flash, Shazam: Fury of the Gods sau Blue Beetle, studioul are nevoie de un nou început. Iar Gunn pare omul potrivit la locul potrivit.
Povestea noului Superman îl aduce pe Clark Kent într-o luptă nu doar cu Lex Luthor (jucat de Nicholas Hoult), ci și cu neîncrederea lumii. Sprijinit de Lois Lane (Rachel Brosnahan) și Krypto, câinele supererou, Superman trebuie să dovedească că intențiile sale sunt sincere. Este o abordare mai caldă, mai luminoasă decât stilul întunecat al lui Zack Snyder, iar asta pare să fi prins la public: filmul are 82% pe Rotten Tomatoes și a primit un „A-” de la CinemaScore.
„James Gunn nu s-a bazat pe vedete mari. Povestea și regia duc greul aici”, adaugă Gross. „Este povestea clasică a unui om obișnuit cu puteri neobișnuite care alege să facă bine.”
Tinerii au fost primii care au răspuns prezent: 28% dintre spectatori în weekendul de deschidere aveau sub 25 de ani. Iar faptul că filmul a strâns peste 19 milioane de dolari din proiecțiile IMAX în America de Nord (și peste 30 de milioane la nivel global) arată că publicul caută în continuare experiențe cinematografice de impact.
CEO-ul Warner Bros. Discovery, David Zaslav, e optimist: „Viziunea pentru DC este clară, avântul e real și sunt extrem de entuziasmat pentru ce urmează.” Iar ce urmează e deja în pregătire: Supergirl și Clayface vor fi lansate în 2026, iar o nouă versiune a lui Wonder Woman este în lucru.
Lansarea lui Superman vine pe fondul unei veri foarte dinamice în cinematografe. Warner Bros. a bifat recent succese precum A Minecraft Movie, F1: The Movie (cu Brad Pitt) și thrillerul horror Final Destination Bloodlines. Box office-ul american este cu 15% peste nivelul din 2024, însă încă rămâne cu un sfert sub cifrele din 2019, ultimul an „normal” dinaintea pandemiei.
Dar semnele sunt promițătoare. Lilo & Stitch e pe cale să treacă pragul de un miliard de dolari la nivel global, iar reboot-uri precum How to Train Your Dragon sau Jurassic World Rebirth (cu Scarlett Johansson și Mahershala Ali) continuă să atragă public.
Totuși, rămâne întrebarea crucială: va avea Superman forța să reziste pe termen lung? Multe blockbustere recente au avut lansări puternice, dar s-au prăbușit în weekendurile următoare. Dacă acest film va reuși să mențină interesul pe durata verii, atunci DC chiar ar putea fi pe drumul cel bun.