
După doar doi ani de la decizia de a renunța la „HBO” din denumirea sa, streamerul Max se întoarce la rădăcini. Începând din această vară, serviciul de streaming al Warner Bros. Discovery va redeveni oficial HBO Max, o mutare surprinzătoare anunțată în cadrul prezentării WBD către advertiseri la New York.
Această rebranding vine la scurt timp după ce Max își modificase subtil logo-ul, reintroducând cromatica alb-negru emblematică HBO. Potrivit unui comunicat emis de companie, „revenirea brandului HBO în HBO Max va impulsiona serviciul și va amplifica unicitatea pe care abonații o pot aștepta de la această platformă”. În același timp, Warner Bros. Discovery spune că decizia reflectă o strategie flexibilă, bazată pe date și insight-uri din comportamentul consumatorilor.
De ce revine HBO?
Inițial, renunțarea la „HBO” a fost justificată prin dorința de a crea o platformă cu un conținut mai diversificat, care să atragă întreaga familie – un „Netflix” al Warner. Dar, în realitate, această schimbare a generat confuzie printre utilizatori și a slăbit o marcă recunoscută pentru calitatea sa premium.
Președintele și CEO-ul Warner Bros. Discovery, David Zaslav, a fost categoric în discursul său: „Aducem înapoi brandul HBO, care simbolizează cel mai înalt standard în media, pentru a accelera creșterea noastră în anii următori.” Strategia se bazează acum pe ceea ce funcționează deja: conținut premium, recunoscut la nivel mondial, mai degrabă decât un mix generic de seriale și filme.
Rezultatele financiare validează decizia
Warner Bros. Discovery a subliniat în cadrul prezentării că divizia de streaming a cunoscut o creștere impresionantă: profitabilitatea a crescut cu aproape 3 miliarde de dolari în doi ani, iar platforma a câștigat 22 de milioane de abonați doar în ultimul an. Compania estimează că va depăși 150 de milioane de abonați la nivel global până la sfârșitul lui 2026.
„Cursul pe care ne aflăm și impulsul de care beneficiem ne arată că HBO Max reflectă mult mai bine ceea ce oferim acum consumatorilor”, a declarat Casey Bloys, CEO al HBO și Max Content. „Promisiunea noastră este clară: conținut unic, de calitate, demn de a fi plătit.”
Internetul reacționează… cu umor
Echipa de social media a anticipat valul de reacții ironice pe internet și a intrat în joc cu autoironie. Contul de X (fost Twitter) „Stream on Max”, aflat în prag de dispariție, și-a modificat biografia în „aceste rebranduri încearcă să mă omoare”. Între timp, contul HBO Max a fost reactivat și a postat un clip emblematic cu Jon Snow înviind în „Game of Thrones”, însoțit de mesajul: „Ce este mort nu poate muri”.
